جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
پایگاه خبری پژوهش خبر
پایگاه اطلاع رسانی پژوهش خبر
کد خبر: 16979 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶ |
ارسال به دوستان
پ

با توجه به مطالب بالا مشخص نیست بیمه مرکزی طرفدار مردم هست یا شرکت مذکور چون با توجه به شکایات ارسال شده به سازمان بیمه مرکزی هنوز هم پاسخی دریافت نشده … اگر اینطور باشد با توجه به توان مالی افراد و در نظر گرفتن حق بیمه پرداخت شده برای بیمه طرح نسیم بسیاری از […]

با توجه به مطالب بالا مشخص نیست بیمه مرکزی طرفدار مردم هست یا شرکت مذکور چون با توجه به شکایات ارسال شده به سازمان بیمه مرکزی هنوز هم پاسخی دریافت نشده …
اگر اینطور باشد با توجه به توان مالی افراد و در نظر گرفتن حق بیمه پرداخت شده برای بیمه طرح نسیم بسیاری از مردم باید حق بیمه پرداختی خود را در این سال ها دود شده و به هوا رفته تصور کنند زیرا عده زیادی توان پرداخت طرح باجگیری این بیمه را ندارند و تمام آنچه پرداخت کرده اند هم یکطرفه از طرف این شرکت بیمه نوش جان شده و چون توان تمدید طرح را ندارند و خیلی ها هم که حتی یک ریال در مورد پوشش بیمه در طول دوره بیمه دریافت نکرده اند از همه بیشتر متضرر می شوند , لذا این شرکت سالانه هزاران میلیارد تومان دریافت کرده و در نهایت سابقه بیمه مشتریانی که توان پرداخت حق بیمه طرح های جایگزین را ندارند دود می شود. گرچه با تعهدی که این شرکت بیمه ای از خود بروز داده احتمالا افرادی که به اصطلاح تمدید کرده اند هم در آینده نزدیک متضرر گردند.

❇️ انصاف انسانیت و مسلمانی کجای این ارتباط وجود دارد و همه این قوانین نا نوشته اما مهم گویا حلقه ای گمشده است در مرام نامه این شرکت که ماهم به دنبال آن هستیم اما نکته مهم سکوت بیمه مرکزی است.

شرکت های بیمه , بیمه را به چشم یک قرار داد مالی میدانند.
گرچه در همه دنیا این مورد قبول است که شرکت های بیمه یک فعالیت تجاری دارند اما تعهد به مشتری اصلی است که نهاد های بالا دستی اجازه تخلف به آنها نمی دهند بنابراین اگر خلاف این باشد چرا مردم باید حق بیمه بدهند. مردم بیمه می کنند تا در روز مبادا از آن استفاده کنند , اما احتمالا بیمه سامان روز مبادا را یک روز مناسبتی در نظر گرفته که هیچوقت فرا نخواهد رسید.

❇️ اما برای اینکه جانب دارانه صحبت نکرده باشیم شرکت های بیمه خصوصی باید سود ده باشند تا حقوق مالیات و هزینه های آنها تامین شود که صد البته می شود. و اگر قوانین آنقدر ساده باشد آنهم برای یک شرکت بیمه قطعا بیلان مالی آنها همچون بیمه سامان خواهد بود .

❇️ اما در اصل شرکت های بیمه مثل یک صندوق مالی هستند یعنی بیمه گذاران در طول دوران پرداخت حق بیمه هزاران میلیارد تومان از مردم دریافت می کنند اما درصد کمی در ادامه دچار حادثه می شوند پس از این صندوق به افراد متضرر پرداخت خسارت می کند که خیلی هم کمتر از مبالغ دریافتی است چون آنقدر ماده بند و تبصره میگذارند که پولی پرداخت نکنند . در نهایت در بهترین حالت برای مثال صد نفر پول در صندوق می گذارند که شاید ده نفر طی سال دریافتی دارند, یعنی از بانک ها هم از نظر سود جلوتر هستند چرا چون بانک موظف به پرداخت پول مشتری است اما حق بیمه فرد بعد از گذشت قرارداد مجدد باید پرداخت شود.

طبیعی است سود های فراتر از تصور در میان شرکت های بیمه به عنوان یک بخش تجاری حاصل می شود که علاوه بر هزینه دفاتر حقوق کارمندان مالیات تبلیغات و….. آنچه می بینید سود ده بودن این شرکت ها در راس سازمان های مالی است اما واقعا این قرار داد یکطرفه نیست شما نسبت به بیمار تعهد دارید؟!

⚠️ توجه به. یک اصل مهم👇👇👇

در این میان پزشکان نقطه سیبل و مرکز توجه هستند که آری همه این هزینه ها به آنها پرداخت می شود ولی کاش اینطور بود در طی سال ها اخیر آنقدر برای این عزیزان ماده و بند و طرح پلکانی گذاشتند که بازهم در نهایت پولی به پزشکان پرداخت نشود و. فقط مرکز توجه باشند تا اصل قضیه گم شود.

بهانه های عجیب در مورد بیمه تکمیلی

حال که صحبت از این شد که بیمه ها بنگاه های مالی هستند و پرداختی ندارند قطعا پاسخ آنها روشن است نه ما سالانه آنقدر برای شخص ثالث پرداخت می کنیم و واقعا هم همینطور هست اما چه ارتباطی به بیمه درمان دارد

پس صورت مسئله را با جوابی انحرافی پاک می کنند.

تذکر جدی به بیمه مرکزی, بیمه مرکزی باید به عنوان نهاد رسمی کشور پشتیبان حقوق مردم باشد.

⁉️ سوالاتی که باید به آن پاسخ داده شود.

حق بیمه پرداختی کردم تا این لحظه مخصوصا افرادی که یک ریال دریافتی نداشتند و سابقه بیمه آنها چه می شود؟!

چطور اجازه دادید بیمه سامان چنین تخلف بزرگی را انجام دهد؟!

کجای دنیا یک شرکت بیمه چنین حقی دارد؟!

آیا جبران خسارت می شود؟!

تعدادی از افراد به دلیل عدم تمکن مالی طرح های گران قیمت را نتوانستند تمدید کنند و سابقه بیمه آنها هم دود شده و به هوا رفته جبران خسارتی برای آنها در نظر هست؟!

💢 پژوهش خبر با مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی

✅آدرس کانال ایتا:
https://eitaa.com/pajoheshkhabar

✅ آدرس سایت:
https://pajoheshkhabar.ir‌

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری پژوهش خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید